درباره قالب بتن

۳ بازديد

بتن يكي از مهم ترين وسايل براي ساخت بنا و ساختمان مي باشد. از سال ها پيش از بتن استفاده مي شود و مي توان گفت بسيار كاربردي مي باشد. براي ساخت ساختمان از مواد ديگري هم استفاده مي شود ولي بتن جايگاه ويژه اي دارد كه از طريق قالب بتن به دست مي آيد. انواع قالب بتن شامل قالب بتن از جنس چوب و قالب بتن از نوع مهندسي و قالب بتن از نوع روپوش دار عايق دار و قالب بتوني به شكل صندوقي مي باشد. در قالب بتن از جنس چوب كه به صورت لايه هاي چوبي تشكيل شده به صورت ضد زنگ مي باشد. ولي از قالب بتن از جنس چوب در سازه هاي بزرگ زمان بر است. همچنين عمر قالب بتن از جنس چوب بسيار پايين تر از جنس هاي ديگر قالب بتن مي باشد ولي مي توان در جاهايي كه شكل بتن ها پيچيده تر است از قالب بتن از جنش چوب به خاطر انعطاف آن استفاده كرد.

 

قالب بتن از نوع مهندسي از جنس آلومينيوم در برخي موارد از جنس فولاد مي باشد. در قسمت هايي از قالب بتن كه با بتن در ارتباط است بايد از جنس هاي مناسبي نظير فولاد و چوب و فولاد پوشانده شود. قالب بتن عايق موقت از جنس بتن مي باشد كه به صورت عايقي مناسب استفاده مي گردد.

قالب بتني از نوع صندوقي بسيار عمر بالايي دارد. اين مدل از قالب بتن از دو قسمت چهار تايي تشكيل شده است. از اين نوع قالب بتني در ساخت بسياري از سازه ها مي توان استفاده نمود مانند بنا هاي صنعتي و همين طور بنا هاي مخصوص تبليغاتي و... يك دسته قالب بتن از جنس پلاستيك هم وجود دارد كه به صورت لوله مي باشد كه داخل آن خالي است و براي سقف و ستون از آن قالب بتن استفاده مي شود. شركت آريا پولاد توليد كننده ي انواع قالب بتن مي باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.